לפני שאני מתחילה לעצב ולמתג עסק
אני בודקת וחוקרת מספר נקודות חשובות מאד שעליהן מתבסס המיתוג,
ביניהן הגדרת קהל יעד אליו העסק פונה
למה כל כך חשוב להחליט מי קהל היעד שלכם ולכוון אליו?
- כדי לדעת באיזו צורה לפנות אל קהל היעד ומה הכי ישכנע אותו לקנות מכם
- כדי לא לבזבז אנרגיה מיותרת על טלפונים ופגישות עם לקוחות לא מתאימים.
- שטחי פרסום עולים כסף רב לכן חשוב לדעת איפה הלקוח מסתובב ושם לשים את הכסף.
אז איך מחליטים מיהו קהל היעד?
אם יש לכם כבר לקוחות כדאי לבדוק אילו לקוחות חביבים עליכם במיוחד וטובים לעסק שלכם
אלו שמעריכים אתכם ומשלמים וקונים שוב ושוב
ע"י בדיקה של כל המשותף להם תגלו אילו לקוחות העסק שלכם צריך.
אם העסק שלכם עדיין בתחילת הדרך ואין לכם כרגע לקוחות
הנה עוד דרך יעילה לבדוק אילו לקוחות יכולים להתאים ולרצות את המוצרים או השרותים שלכם.
אלו הן 13 השאלות שיעזרו לכם לאפיין את דמות הלקוח האולטמטיבי:
- מה שכבת הגיל שלו?
- מה המצב המשפחתי שלו?
- מהו המגדר של הלקוחות שלכם?
- הלקוחות שלכם הם פרטיים, מוסדות או עסקים?
- מה המקצוע או התפקיד שלהם?
- מה המצב הכלכלי שלהם?
- מהו המיקום הגאוגרפי שלהם?
- מה רמת ההשכלה הממוצעת שלהם?
- האם יש להם השתייכות לקהילה מסוימת?
- מה השאיפה שלהם?
- מה המוצר או השירות שלכם ייתן להם?
- ממה הם חוששים בעת קבלת ההחלטה על רכישה מכם?
- מה הדבר החשוב להם ביותר ברכישת המוצר או השרות שלכם?
חשוב לזכור
לא כל שאלה תתאים לעסק שלכם,
יכול להיות שהמיקום הדמוגרפי לא משנה במקרה שלכם
או רמת ההשכלה, לכן חשוב להתאים את השאלות באופן ספציפי לעסק שלכם,
זה אורך פחות מ20 דקות שבסופן תהיה לכם תמונה ברורה של הלקוח האידיאלי ובו תשקיעו את כל מאמצי השיווק ותקציבי הפרסום שלכם בלי לבזבז המון כסף זמן ואנרגיה
השארת תגובה